צרו קשר 072-3921448
שעות פתיחה ימים א, ג, ד, ה: משעה 10:30 עד 18:00. יום ב': משעה 10:30 עד 15:00. ימי ו' וערבי חג: סגור

אקנה פצעים

אקנה פצעים

בעיית פצעי האקנה היא בעיה שנולדת לרוב עם גיל ההתבגרות, עקב השינוי ההורמונאלי שחווה הגוף, אך למרבה הצער לא תמיד נעלמת אתו, ונשים וגברים רבים מוסיפים לסבול מחוסר ביטחון ותסכול, אשר מביאים עמם פצעי הפנים המוגלתיים, המסרבים להיעלם. התהוות אקנה פצעים הנוצרים בדרך כלל בשל הפרשה של שומן מבלוטות החלב בעור, ובגלל ליקוי בייצור והתחדשות תאי העור, אינו מתנקז אל פני העור אלא נאגר ככיס שומן תת עורי הנקרא קומדון. הטיפול בפצעי האקנה מתבצע בשני אופנים:

• טיפול מניעתי

• טיפול שיקומי

טיפול מניעתי בפצי אקנה הורמונאליים

• ניקיון העור- לכלוך ושומנים חיצוניים מעצימים את תופעת פצעי האקנה ומקשים על הפצעים הקיימים להתייבש ולהעלם. שימוש קבוע בסבון פנים המותאם לעור יכול לתרום רבות, כמו גם שמירה על סטריליות ככל הניתן על עור הפנים: החלפת ציפת הכרית לעתים קרובות, שימוש במגבת פנים אישית ונקיה והימנעות לנגיעה בפנים בידיים שאינן נקיות. לכלוך וזיהומים משפיעים רבות על התפתחות פצעי האקנה והיגיינה מהווה חלק ניכר מן הפתרון.

• תזונה- בכל גיל ובגיל ההתבגרות בפרט, לתזונה ואורח החיים השפעה רבה על עור הפנים. אכילה מרובה של פירות וירקות, מזון מועשר בסיבים תזונתיים ושתיית מים, יביאו את העור לעושר במינרלים טבעיים ויעזרו לו להתמודד עם תופעת פצעי האקנה. לעומת זאת אכילת מזון שומני ומלחים תתבטא באופן מיידי על עור הפנים ותותיר צלקות לאורך זמן.

• הימנעות משימוש בתכשירי איפור שאינם ידידותיים לעור. עם תחילת היווצרות פצעי האקנה ההמלצה היא להימנע ככל האפשר ממגע הפנים עם תכשירי איפור וקוסמטיקה. במידה ובכל זאת נדרשת עזרת תכשירים אלה החומרים מהם כדאי להימנע וידועים כמזיקים לעור הפנים ומעודדים התפתחות אקנה: לנולין, אצטיל לנולין, שמן שומשום, שמן מינראלי, ואזליניום, איזו פרופיל מיריסטט, איזו פרופיל פלמיטאט. ניתן לבחון את רשימת המרכיבים על המוצר על מנת לזהות את המרכיבים הפעילים בו.

טיפול שיקומי בפצעי אקנה

• בנזואיל פרוקסיד-לטיפול נקודתי בפצעי אקנה, לרוב ניתן תכשירים המבוססים על בנזואיל פראוקסיד יוכלו לסייע. תכשירים אלה לרוב שקופים ואינם בולטים על עור הפנים, מגיעים בריכוזים שונים ואינם מחייבים מרשם רופא. במריחה ישירה של התכשיר על פצעונים ניכרת הקלה משמעותית, ייבוש המוגלה בטווח זמן קצר ומניעת היווצרות חיידקים שיולידו פצעי אקנה נוספים.

• חומצה רטינואית- שימוש בחומצה רטינואית המסופקת לרוב במשחות המיועדות לשימוש לילה הוא טיפול מאסיבי יותר המיועד לטיפול בבעיות אקנה חמורות, באמצעות הפחתת ייצור החלב בבלוטות השומן ומניעת שמנוניות העור. חומר זה מחייב שימוש זהיר ומבוקר הן במינונים והן בתדירות השימוש, שכן ביכולתו לגרום אדמומיות, צריבה ונזקים לעור.

• טיפול קוסמטי- תעשיית הקוסמטיקה מציעה היום מגוון טיפולים מותאמים אישית להקלה על אקנה פצעים ותופעות גיל ההתבגרות- גם בגילאים מבוגרים יותר. טפול אישי ומותאם על פי סוג העור וחומרת הבעיה לרוב יעניק את הפתרון הטוב ביותר.

קבלו הנחה
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
לייעוץ ללא עלות
נגישות